Doskonałe kawowe ciasteczka owsiane (z resztek po mleku owsianym) – bez mleka i jajek

Długo kombinowałam, w jaki najlepszy sposób mogłabym wykorzystać pulpę, która pozostaje po przygotowaniu mleka owsianego. Zdarzało mi się jeść ją w postaci owsianki. Zrobiłam z tych resztek też wytrawne placuszki z pieczarkami. Ale najbardziej marzyły mi się ciasteczka. Po kilku próbach udało mi się znaleźć idealne proporcje. Takie ciasteczka są doskonałe, lekko miękkie w środku i bardzo aromatyczne. Świetnie pasują do popołudniowej kawy (zwykle zbożowej) 😉 Są bez mleka i jajek – w 100 proc. wegańskie. ciasteczka owsiane z kawą zbożową i bananem

  • resztki po przygotowywaniu mleka owsiano-daktylowego (szklanka płatków zmielona z 8 daktylami i namoczona)
  • 5 łyżek płatków owsianych górskich
  • 5 łyżek mąki pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • garść rodzynek
  • łyżka kawy zbożowej
  • 1 banan

Resztki, które pozostały nam po przygotowaniu mleka owsianego blendujemy z bananem oraz rodzynkami. Dodajemy 5 łyżek płatków owsianych, 5 łyżek mąki, proszek do pieczenia oraz kawę zbożową. Dokładnie mieszamy i przekładamy do natłuszczonych foremek na ciastka. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 minut. Gotowe!

Takie ciastka możecie także przygotować używając także resztek powstałych po przygotowywaniu zwykłego mleka owsianego.

8 komentarzy Dodaj własny

  1. Ervisha pisze:

    Schrupałby takie 😉

    Polubienie

    1. dietabezmleka pisze:

      Robi się je błyskawicznie. Ale niestety równie szybko znikają 😉

      Polubienie

  2. Zuza pisze:

    ciasteczka wspaniałe, ale…. ale jakiego smaka na kawę zbożową mi narobiłaś! 😀

    Polubienie

    1. dietabezmleka pisze:

      No to trzeba piec! I od razu do kawki zbożowej ciasteczko 🙂

      Polubienie

  3. Aga pisze:

    Pyszne mleczko 🙂 super przepisy dla mnie jako matki karmiącej dziecko z alergia:) duże ułatwienie dzięki Tobie!

    Polubienie

    1. dietabezmleka pisze:

      Dziękuję! Nawet nie wiesz jak miło mi to słyszeć 🙂

      Polubienie

Dodaj komentarz