Piankowe lody z aquafaby

Inspirację do stworzenia tych lodów znalazłam na wegańskim blogu VegeKolektyw. Miałam w lodówce wodę po gotowaniu ciecierzycy na hummus i zupełnie brakowało mi pomysłu, co z niej zrobić. Za oknem skwar, a gotować nie chciało mi się w ogóle. Gdy znalazłam przepis na lody z aquafaby, decyzja zapadła niemal natychmiast. Z pół szklanki wody po gotowaniu ciecierzycy (aquafaby) po ubiciu otrzymujemy dwa duże pojemniki puszystych, piankowych lodów.Piankowe lody z nektarynek

  • 1/2 szklanki wody po gotowaniu ciecierzycy (aquafaby)
  • 3 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki octu winnego
  • 1/2 szklanki musu z owoców (u mnie nektarynki)

Po ugotowaniu ciecierzycy pozostałą wodę gotujemy, aż nie powstanie gęsta zawiesina. Tak przygotowaną aquafabę odstawiamy do lodówki do schłodzenia (wtedy łatwiej się ubija).

Schłodzoną aquafbę wraz z octem winnym ubijamy mikserem lub rózgą aż nie powstanie sztywna piana. Następnie dodajemy po trochu cukier i dalej ubijamy.

Do piany dodajemy po łyżce mus owocowy i powoli mieszamy mikserem do połączenia składników.

Lody przekładamy do pojemników i wstawiamy do zamrażalnika na około 3-4 godziny. Gotowe!

 

Dodaj komentarz