Ziołowy „ser” z ziemniaka – doskonały do kanapek i pizzy

W diecie bez mleka są pewne potrawy i składniki, które ciężko zastąpić. Wśród nich jest żółty ser, który można dodawać do grzanek i zapiekanek. Na szczęście znalazłam fantastyczną inspirację na blogu Wegan Nerd, czyli przepis na prosty ser z ziemniaka. Zależało mi, by miał on jak najmniej składników. Chciałam też, by był to ser bez marchewki, by nie był on słodki w smaku. Ser z ziemniaka zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Można dodawać go do kanapek, pizzy, makaronu i grzanek. Od razu po przygotowaniu ma doskonałą konsystencję. Jest też lekko ciągnący. Mój mąż był zachwycony, że do naszego menu powróciły grzanki z serem 🙂

Ser z ziemniaka

  • 3 średnie ziemniaki
  • 3 płaskie łyżki płatków drożdżowych
  • 6 łyżek oleju
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka bazylii

Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i ugotować do miękkości. Gotowe ziemniaki chwilę studzimy i przekładamy do blendera. Dodajemy 6 łyżek oleju, 3 płaskie łyżki płatków drożdżowych, łyżeczkę soli, łyżeczkę oregano oraz łyżeczkę bazylii. Blendujemy wszystkie składniki do uzyskania jednolitej masy. Gotowy „ser” będzie miał jednolitą lekko ciągnącą konsystencję.

„Ser” z ziemniaka doskonale sprawdza się jako sos do makaronu z pieczarkami. Możecie także zapiekać z nim domową pizzę.

W zakładce Dla niemowląt znajdziecie więcej przepisów dla maluchów. Jeszcze więcej inspiracji i przepisów dla starszych dzieci odnajdziecie w zakładce Dla dzieci.

3 komentarze Dodaj własny

Dodaj komentarz